assinar xml

Boa dia a todos, por favor estou tentando fazer uma assinatura digital em um XML, e esta dando super certo com a ajuda do exemples que Chris Glazier e Altair Borges me enviaram, porem esta assinando com o algoritimo RSA-SHA1 mas eu preciso assinar com algoritimo RSA-SHA256, eu achei um exemplo que eu acredite que seja o que eu preciso conforme esta abaixo em C#, mas não estou conseguindo converter o Visual COBOL for Visual Studio, se alguém conseguir me ajudar ficarei muito agradecido.

atenciosamente

Renato Soares Vieira

using System; using System.Security.Cryptography; class RSASample { static void Main() { try { //Create a new instance of RSACryptoServiceProvider. using (RSACryptoServiceProvider rsa = new RSACryptoServiceProvider()) { //The hash to sign. byte[] hash; using (SHA256 sha256 = SHA256.Create()) { byte[] data = new byte[] { 59, 4, 248, 102, 77, 97, 142, 201, 210, 12, 224, 93, 25, 41, 100, 197, 213, 134, 130, 135 }; hash = sha256.ComputeHash(data); } //Create an RSASignatureFormatter object and pass it the //RSACryptoServiceProvider to transfer the key information. RSAPKCS1SignatureFormatter RSAFormatter = new RSAPKCS1SignatureFormatter(rsa); //Set the hash algorithm to SHA256. RSAFormatter.SetHashAlgorithm("SHA256"); //Create a signature for HashValue and return it. byte[] SignedHash = RSAFormatter.CreateSignature(hash); } } catch (CryptographicException e) { Console.WriteLine(e.Message); } } }

Parents
  • Sorry but I did not understand this part "The actual assemblies need to be added as References in the References folder. If you expand this folder and select one of the assemblies you will see its properties if your property window is displayed."
    I have to go to "project", "Add Reference", then open a screen, what do I need to do?

thank you
Reply
  • Sorry but I did not understand this part "The actual assemblies need to be added as References in the References folder. If you expand this folder and select one of the assemblies you will see its properties if your property window is displayed."
    I have to go to "project", "Add Reference", then open a screen, what do I need to do?

thank you
Children
No Data