Highlighted
Super Contributor.
Super Contributor.
680 views

FileShare

Olá, estou precisando de um exemplo para Visual Cobol 4 que faça uso de fileshare, nunca utilizei alguem tem um exemplo. E o que é necessário para sua execução? Obrigado.

Hello, I need an example for Visual Cobol 4 that makes use of fileshare, never used someone has an example. And what is necessary for its execution? Thank you.

0 Likes
4 Replies
Highlighted
New Member.

RE: FileShare

Hello. My name is Renato. I've been working a lot using fileshare to manage our vsam files in the system that i'm working. Into the cobol program the only one thing that it's necessary is indicate in the FILE SECTION for specification of the file the VALUE OF THE FILE-ID IS "$$NETWORK PATH". The fileShare usually manage the integrity of the files indicating the symbol "$$" on the paths that it's necessary to manage. Without fileshare if your system is using many transactions manipulating one same file... probably this file will be corrupted and you will lost all data into this file... The fileshare maintain this integrity. Did you understand ???
0 Likes
Highlighted
Super Contributor.
Super Contributor.

Olá Renato, obrigado pela resposta e desculpe pela demora em retornar fique muito atarefado e o projeto com fileshare vai ser implantado mais para a frente, mas mesmo assim, a questão e só colocar $$ e mais nada não tem necessidade de habilitar nenhum serviço? Você teria um programa simples como exemplo? Obrigado! Você pode responder em Português que eu entendo!

Hello Renato, thanks for the reply and sorry for the delay in returning to get very busy and the project with fileshare will be deployed more forward, but even so, the question and just put $$ and nothing has no need to enable any service? Would you have a simple program as an example? Thank you! You can answer in Portuguese that I understand!
0 Likes
Highlighted
New Member.

olha... infelizmente não tenho conhecimento da parte de instalação ou habilitação do serviço para te falar se é necessário algo passo antes. O que eu sei te dizer é que no path onde você encontrará o arquivo que fica sob o controle do FileShare terá o símbolo "$$". Segue um exemplo abaixo. Espero que a resposta esteja clara (não colocarei um programa completo porque não é a questão...mas as partes relacionadas à abertura de um arquivo debaixo do FileShare).

VEJA UM EXEMPLO:

FILE-CONTROL.

SELECT DUPLIC ASSIGN TO DISK
ORGANIZATION IS INDEXED
ACCESS MODE IS DYNAMIC
RECORD KEY IS RKEY-DUPL
LOCK MODE IS AUTOMATIC

FILE SECTION:

FD DUPLIC
RECORD CONTAINS 252 CHARACTERS
VALUE OF FILE-ID IS CAMINHO-DUPL *> CAMINHO-DUPL É UMA VARIÁVEL X(100)
LABEL RECORD IS STANDARD.

PROCEDURE DIVISION.

MOVE "$$fs3\\\172.16.0.1\MF\GERAL\SAIDAS\DUPLIC\DUPLIC.MF" TO CAMINHO-DUPL.
OPEN INPUT DUPLIC.
IF FSTATUS NOT = "00"
DISPLAY (22, 10) "ERRO DE ABERTURA - FS = " FSTATUS
END-IF.
0 Likes
Highlighted
Super Contributor.
Super Contributor.

Obrigado Renato ajudou bastante!
0 Likes
The opinions expressed above are the personal opinions of the authors, not of Micro Focus. By using this site, you accept the Terms of Use and Rules of Participation. Certain versions of content ("Material") accessible here may contain branding from Hewlett-Packard Company (now HP Inc.) and Hewlett Packard Enterprise Company. As of September 1, 2017, the Material is now offered by Micro Focus, a separately owned and operated company. Any reference to the HP and Hewlett Packard Enterprise/HPE marks is historical in nature, and the HP and Hewlett Packard Enterprise/HPE marks are the property of their respective owners.